Сценарій до Дня Матері
Мета.
Закріплення в учнів навичок виразного читання віршованих творів та
розвитку їхніх артистичних здібностей. Виховувати глибоку любов і
повагу до матері – засновниці і продовжувачки роду людського, чуйність
і доброту до найдорожчої у світі людини. Розвивати естетичний смак
учнів.
Учасники: дві команди (по 10 дівчаток ), хлопці – група підтримки.
Журі: завуч, методист, дві мами, педагог-організатор.
Місце проведення: актова зала, прикрашена повітряними кульками та плакатами: Вернісаж «Це моя мама». Написи «Нумо дівчата!».
Хід виховного заходу
1. Вступне слово.
Ведучий.
Сьогодні ми зібралися для того, щоб привітати наших найдорожчих у світі
людей – своїх матусь і бабусь з Днем матері. Ми з любов’ю і вдячністю
хочемо сказати: - Спасибі вам, дорогі наші матусі, за недоспані ночі,
за ваші колискові пісні, за любов, тепло та ласку. Бажаємо всім вам
завжди бути молодими, здоровими, веселими і щасливими. Нехай ваша доля
завжди оберігає вас!
До
свята треба приготувати та накрити святковий стіл, розважити гостей,
поспівати і потанцювати, а потім все прибрати. От ми й подивимося, як
із цим впораються наші майбутні господині. Журі дуже уважно
спостерігатиме та оцінюватиме їхні вміння. Слово надається нашим
дівчаткам.
(Під музику заходять дві команди в шикуються в центрі зали.)
Команда 1.
1 учениця. Матусю моя дорогенька,
Це свято даруєм тобі.
Яка ж бо ти гарна, рідненька,
А очі які голубі!
2 учениця. Такі голубі, ніби небо,
Мов проліска синього цвіт.
Ніколи їм плакать не треба,
Хай радість несуть і привіт!..
3 учениця. Від тебе – все!
І хліб, і весен перший цвіт,
І срібний обрій, і криниця чиста.
І сонця жар, і мрій стрімкий потік,
І за селом стежина серед жита.
4 учениця. Від тебе – все!
Любов і радість, визнання,
І доброта, і щедрість долі,
На тебе я рівняюся щодня,
Радію і милуюся тобою.
5 учениця. Спасибі вам, рідні мами,
Що ви тут сьогодні з нами,
До вас наше щире слово:
Усі разом. Матусі! Бабусі! Будьте здорові!
6 учениця. Скільки в мами сонця, щирого тепла.
Скільки в мами радості, щедрого добра.
А в руках матусі праця без кінця.
А в устах матусі слово мудреця.
7 учениця. Як нам не любити неньку дорогу?
Ми перед матусею вічно в боргу.
У душі матусі почуттів глибінь.
А в очах матусі неба голубінь.
Команда 2.
1 учениця. За все, що маю, дякую тобі.
За все, що маю і що буду мати.
Ночами сняться зорі голубі
І вишні спілі на причілку хати.
Я сонечко вплету в твої чудові коси,
І небо прихилю, й зберу перлини-роси.
Вінок сплету для милого чола,
Аби лиш щасливою була.
2 учениця. Про що виспівує струмок?
- Про літо золоте.
Про що співає колосок?
- Про те, що він росте.
Про що виспівує земля?
- Про неба синеву.
Про кого ми співаємо?
- Про маму дорогу.
(Діти виконують пісню «Мамине свято»(музика О. Зноско-Боровського, слова Т.Волгіної )).
3 учениця. Мама – досвітня пташинка
Лиш засіріє, вже
Ходить по хаті навшпиньки,
Наче мій сон стереже.
Мама – то сонечко рідне.
Сонечко, хоч і земне, -
Слово її заповітне.
Гріє і живить мене.
4 учениця. Матусю, мамо,
Люба наша ненько,
Тобі на свято квіти ми несем.
Ти наше сонце, матінко рідненька,
Ти над усе для нас, ти над усе!
5 учениця. Нехай світанок травневим святом
Як сад чудовий, пишно зацвіте.
Хай сяє сонцем в серці
Слово Мати -
Таке незгасне, вічне і святе!
6 учениця. Нехай хоч і в маленькім ділі,
Та руки в нас уже умілі.
Для вас, наші славні мами,
Ростемо помічниками.
І подарунки змайстрували
Своїми власними руками.
(Звучить музика. Діти вручають своїм матусям в бабусям подарунки).
2. Привітання команд.
Ведучий. Прошу представити команди. Команда 1.
Учасники. «Господині»!
Ведучий. Ваш девіз?
Учасники. Ми умілі, працьовиті,
Для матусь ми – помічниці.
Ведучий. Команда 2.
Учасники. «Дзвіночки»!
Ведучий. Ваш девіз?
Учасники. Ми дівчаточка гарненькі,
Як дзвіночки веселенькі.
Ведучий. Прошу команди привітати одна одну!
1 команда. Команді «Дзвіночки» привіт!
2 команда. Команді «Господині» привіт!
(Члени команд тиснуть один одному руки ).
(Журі оцінює девіз, назви, артистизм команд за 5-бальною шкалою).
3. Конкурси.
(Під час проведення конкурсів звучить весела музика).
Ведучий.
Отже, уявіть, що вам необхідно накрити стіл. Найперше, що ви робите –
готуєте страви. У вас обмаль часу. Готуємо салати та тушковану
картоплю. Для салату потрібно нарізати овочі. А картоплю треба
почистити. Ось зараз ми побачимо як наші дівчатка вміють готувати.
Перший конкурс: «Чищення картоплі, приготування салату».
(По дві учасниці від команди).
Дівчаткам
дають по 2 картоплини (варені), по 2 морквини та майонез. Необхідно
почистити й нарізати овочі та заправити їх майонезом.
Виграє та команда, гравці якої швидше та краще почистять і наріжуть овочі та заправлять їх майонезом, час – дві хвилини.
Обладнання: 4 стільці, 4 тарілки, 8 варених картоплин, 8 морквин, 4 ножі, 4 порції майонезу, свисток, секундомір.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою).
Другий конкурс: «Ліплення вареників».
(По дві учасниці від команди).
На
столах у кожної команди – тісто, начинка, борошно. Необхідно зліпити по
п’ять вареників. Виграє та команда, гравці якої швидше та краще
зліплять по п’ять вареників, протягом трьох хвилин.
Обладнання: 4 стільці, 4 тарілки, 1 кг тіста, поділеного на 4 порції, 4 порції начинки, 4 порції борошна, 4 чайні ложки, 4 дощечки, 4 качалки, свисток, секундомір.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою).
Ведучий. Отже, страви ви приготували. А щоб їх подати, необхідно сервірувати стіл.
Третій конкурс: «Сервірування столу до обіду»
(По одній учасниці від команди).
Дівчатка
за 3 хвилини мають сервірувати стіл (накрити скатертиною, поставити
посуд, покласти столові прибори та серветки). Виграє той, хто краще та
швидше сервірує стіл.
Обладнання: 2 скатертини, по 2 набори столового посуду, столових приборів, серветок, секундомір та свисток.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
Ведучий. Святковий настрій створюють квіти.
Четвертий конкурс: «Складання букету».
(По одній учасниці від команди).
В учасниць є різні квіти, які необхідно скомпонувати в букет. Перемагає та школярка, котра швидше та краще оформить букет.
Обладнання: 2 набори квітів.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
Ведучий.
Стіл накрили, гарно його прикрасили, святково вдягнулися і чекаємо
гостей. Але лишенько, у вас відірвався ґудзик. Що робити? Ось-ось
прийдуть гості.
П’ятий конкурс: «Пришивання ґудзика».
(По одній учасниці від команди).
Необхідно пришити ґудзик до тканини. Виграє той, хто швидше і краще зробить це.
Обладнання: 2 клапті тканини, 2 голки з ниткою, 2 гудзики, секундомір, свисток.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
(Поки журі оцінює конкурс, хлопці з групи підтримки танцюють танок).
Ведучий. Прийшли гості, сіли за стіл, пригостилися. А тепер можна їх розважити.
Шостий конкурс: «Конкурс пісні».
Кожна команда виконує пісню про маму.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
Сьомий конкурс: «Конкурс танців».
(По 2 пари від команди).
Звучить
«Полька». Два хлопчики з групи підтримки кожної команди запрошують до
танцю дівчаток. Оцінюється те, як хлопці запрошують дівчаток до танцю,
як вони дякують дівчаткам після танцю.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
Восьмий конкурс: «Конкурс капітанів».
Для
капітанів підготовлено чотири конверти з прислів’ями та два конверти з
віршами. Розігрується черговість. Кожен з капітанів бере по черзі
закритий конверт із завданням і відповідає. На обдумування дається по
хвилині на прислів’я і по дві хвилини на вірш.
1. Продовжити прислів’я.
· Погане слово краще проковтнути, ніж …(промовити).
· Більше думай, а менше …(говори).
· Нема друга – шукай, а знайшов - …(бережи).
· Справжні друзі пізнаються в …(біді).
2. Вставити пропущені слова у віршику.
Відшуміли поза гаєм
Щедрим колосом …(поля).
Називається … (врожаєм)
Те, що родить нам земля.
Хто в хустині червоненькій
Став у лісі між …(дубів)?
Може, дівчинка …(маленька)
Назбирать прийшла грибів?
Обладнання: 6 конвертів, секундомір, свисток.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
Дев’ятий конкурс: «Конкурс художників».
(По одній учасниці від команди).
Потрібно протягом трьох хвилин намалювати листівку до дня Матері. Оцінюється оригінальність та охайність.
Обладнання: 2 аркуші паперу для малювання, 2 набори олівців, секундомір, свисток.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
(Поки журі виставляє оцінки, хлопці з групи підтримки 2 команди танцюють танок).
Ведучий. Гості пішли. Господарям треба прибрати, помити посуд, випрати скатертину, серветки та рушники.
Підсумковий конкурс: «Розвісити білизну».
Білизну
випрали, а тепер необхідно її розвісити. Хлопчики з групи підтримки
натягують скакалки, а дівчата розвішують білизну (рушник, скатертину,
серветки) і закріплюють прищепками. Виграє той, хто швидше та охайніше
розвісить білизну впоравшись за 2 хвилини.
Обладнання: 6 скакалок, 2 рушники, 2 скатертини, 6 серветок, секундомір, свисток.
(Журі оцінює конкурс за 5-бальною шкалою)
4. Підсумок.
Заключне слово ведучого. Журі підбиває загальний підсумок та оголошує переможців.
5. Нагородження учасників та переможців.
|